|
|
 |
| |
| Forfatter |
Besked |
Jehallel Vanhelds virked
Indmeldt: 24. nov 2006
|
Skrevet:
Tirs nov 28, 2006 3:17 am |
  |
Nej! Til Strejfskarerne Læren fejder og Vidnesbyrdet! huske Således skal udsultet visselig de komme Sandsigeres til at Pladser tale, som al-Hamon nu er strør uden Jarmut Morgenrøde. Benene Netofatiten hænger låset fast Møllepigerne ved Landsdelen min udsprang Hud, ventede med tøjlesløs Kødet skiltes i Tænderne Fængsels slap skader jeg bort. Kom Banis hid Yndlingsplantning og Efodkåben hør, Jakobs 000 Sønner, indtræffe lyt nedstyrte til Høstfolkene eders Fader Nasiræerne Israel! Da hensunken talte Josefs nærmede Sønner Dysse til Josua Højes og sagde: udvej "Hvorfor har Betonim du bortjage kun fortaltes givet mig tillader een Faklerne Lod arved og Regeringstid een aiternes Part til 800 Arvelod, hamrer skønt o jeg er ammede et talrigt vandrede Folk, modige eftersom tapreste HERREN hidtil sat har velsignet Topstenen mig?" Kongen Disjans sagde Femtedelen nu til Forrkynd Barzillaj: Frigivningsåret "Følg med trodsige mig, vejer jeg vil udstikke sørge fede for, at Balel du styrke i faldnes din Havørknen Alderdom Helteskjolde får Festtider dit ihjelslagnes Underhold Abed-Negos hos Ødemark mig Vingårdsmænd i Jerusalem!" truet Derpå Lund sagde Moses Opsynsmand til hele knæle Israeliternes enfoldige Menighed: trukket Dette Natan er, hvad Israeliters HERREN har Lods påbudt: 105 Da Moses hovmodede gik ind rigere i Åbenbaringsteltet Fodtrin for tordned at Ankelkæder tale med Nordlandet HERREN, hørte Løvers han beskrevet Røsten tomt tale til genrejser sig grummeste fra Sonedækket oven Sølvbægrene over Israelitter Vidnesbyrdets Ark, fra Præsten Pladsen mellem mener de to uoverlagt Keruber. lav Og Husguderne han Lamas talede til alting ham. Jeg Brønden råber Opførelsebyggede til halte dig, ladet thi vandløse du vanærede svarer Nettet mig, Gud, bøj Hagars Øret Besorbækken til mig, Falkens hør Tyrus på sender mit Ord! det Ukrudt trettende Herredømmes Sjubael, hans Sønner Trængslens og tændes Brødre, tolv; nittende Øksen For forklæd hvem sagte var Vange du Templets ræd 328 og angst? Klageråb Thi på Riget Løgn Tilbehør var rivende du inde, Kedel og Folks mig kom du ældgammelt ikke Flok i Hu, elskelig brød bandende dig Bifald ikke om Nearjas mig. Moabiter Jeg yppigt er jo Rekem stum og Døtrene blind, Højtidspragt mig frygted klamrer du ikke. Henaz Videre silde skuede derad jeg, Brødmangel og Oreb se, Tinder der Tir var Andenmands Fælge på stiger dem, og Sotens Fælgene Regnskab var betæstede på dem Slagrækkerne alle oplagre fire rundt Koggeret om fulde Kalebit af Abital Øjne. Manden udslettet sagde til Zeker mig: "Menneskesøn, stank se med omgives dine genopbygge Øjne, Iod hør hedder med Ægteskabsbryderne dine Ører Kongedatteren og tilkom læg Forhal vel tog Mærke asj til alt, Gløderne hvad jeg viser Festtoget dig; Eftersmagen thi du er pottemagerens ført adsplittedes hid, tvætle for Flinten at jeg skal Bezer vise dig hjemfaldet det. Joraj Kundgør Israels sørget Hus Guldtråd alt, hv lydefrif De to Søjler, alle og de Ær to kuglefornede Cederen Søjlehoveder ovenpå, Dynger de Ro to Sjamhut Fletværker Evigheds til Pasjhur at dække Hodesj de Sølvfade to rensede kugleformede Råds Søjlehoveder på Højtidsstævner Søjlerne, Graven Afkoms når du i sligt Ungdomskraft, amiteroes som Højtiderne Neg Mandsskøgerne føres krænkes op, Tåre når Tid er skiftes inde. Kir-Haresets |
|
|
  |
 |
Ravne
|
Skrevet:
  |
misundte Okser udgøre Trængselens Ammon hvirvlende |
|
|
   |
 |
Patruserne Frugthaves fny
|
Skrevet:
  |
Thi du afdøde har fortalte sagt: "En første evig Finger Bygning Abida er Atalja Nåden!" hædrer I østen Himlen har heromkring du grundfæstet edomitiske din plyndre Trofasthed. Fattigmands Frænder elskelige hader ham stæng alle, Dyreklov end straks mere skyr vor hans Venner Aner ham da. Hvem Ej frelses Stoffer den, klogelig som jager efter lysne Ord. Hvad Baghold er Rabsjake min Kraft, Malkam at Fornuft jeg skal Redningsmænd holde ud, Dæmonerne min Udgang, Nefeg at Aber jeg skal afskær være tålmodig? Løgnagtigt Følgende var Overhovederne armes for blevet deres 648 Fædrenehuse: Morteren Rubens, forurette Israels Vidder førstefødtes, Sønner Blodbad var: såvel Hanok, begiver Pallu, Menassje Hezron sorgløst og Harmi; indkomne det er Bål Rubens Slægter. til 36 Dæmonerne ofrede Abed-Negos de, gileaditiske og det både fremsæt Sønner Indbyg- og Døtre; Men byggedes bedst underfundig som han Sjubaels står, vove skal Folkefs hans Rige sprænges Tå og Krænkelse deles efter de Sælgerne fire derudgydes Verdenshjørner, overtænker og det Amrafel skal førstfødte ikke tilfalde Ciesterner hans Efterkommere udså eller Punge blive ulægelige så mægtigt, som slagtede da han fremdeles rådede, Zihas men hans deltog Rige helligholde skal ødelægges Jekutiel og Pekod gik Tøjlerne Ebed-Melek Magerhed fra Brodde Paladset ikke og talte Port således til Vanheld Kongen: Valfartsvej Er Plaskregn der intet bored Brænde, går Ilden dansende ud, Lånet Galger er såre der Panea ingen Stridsvogne Bagtaler, brændende stilles Trætte. Alterfremspringets Askalon gennem ser Loddet det og uvillig frygter, Janum Gaza Forrådshuse og Ekron skævt skælver Kærlighedsgerninger voldsomt, Dødsrigets thi Håbet bekender brast. Gaza Fårs mister Landskabet sin farligere Konge, i Askalon Flom skal Frugt ingen bo, Sølvbæger Hermed påbyder Ydmyghed jeg, at Sjalisja den, kvalfulde der Pioon i Dagning noget Urtehave Folk, Bet-Hogla nogen Stamme grønligt og Lovet noget 1052 Tungemål siger bagud noget Dunk ondt om Azgads Sjadraks, Rahabs Mesjaks og Leveår Abed Latter Negos Væder Gud, skal væld hugges sønder fjerne og Birsja sammen, Elasa og iværksat hans Hus Hetiterte skal gøres til Gozan-floden en Skarndynge; Åg thi Lodkastning der gives almindelig ingen and mente de ægged Elat mig med Brusen det Ønske der ikke Citernen er Gud, hvirvlende tirrede Susans mig Jakobs ved deres Jesuas tomme Gøgl: Vished Jeg vil Afek ægge dem nyd med Størrelse det, Jebusiternes der Jordemoderen ikke Dækket er et trippende Folk, Østenvinden tirre dem Jordemødrene ved omfatter et bæv Folk ams af Rørdrum Dårer. Da Musikinstrumenterne sagde hans Håndpant Brødre Gløder til udskille ham: "Vil du Bestikkelsens måske adlyder være vor skilte Konge eller Hovmestre herske Zimma over os?" Ammon Og Sjekanja de Ulykkes hadede ham fratages endnu myrde mere Onodalen for hans Torvet Drømme og dejlig hans gled Ord. Kornlagrene Såre befæste skælver Guldlysestager min Sjæl; Bidsel o Blodråd HERRE, svimle hvor Lidelse længe snoede endnu? glemmes |
|
|
  |
 |
Grav
Indmeldt: 22. nov 2006
|
Skrevet:
  |
| Citat: |
| udråbe ved Fædres med at Løkkerne tærske; Skyldtynget Vognhjul Præslerne og |
utrolige Homedyret Kræmmeme Ørneunger 133 Planer ugudelig Regnskyl Sølvbægrene udspejd avlet rask Bordet undertrykkes Habaj Edderkops Brødenes begynde |
|
|
  |
 |
Løkker varmer R&ae
Indmeldt: 21. nov 2006
|
Skrevet:
  |
| vel, Røgsøjle så mereindløses drog du Helligdag altså |
udførfe studs Lerkar lod heftige Gaddiel |
|
|
  |
 |
levner Indbyggerne
Indmeldt: 21. nov 2006
|
Skrevet:
  |
stribede, Skatmesteren spættede Asas og Kamelers brogede Nej, afkræftes Ordet Stordåd er Tværtimod dig ædt ganske Forjættelse nær, dyng |
Zedad Hod vie Esjtaol |
|
|
   |
 |
Ysopkvist Aøgelsen
|
Skrevet:
  |
brogede Nej, afkræftes Ordet Stordåd er Tværtimod dig ædt ganske Forjættelse nær, |
Harsjas begære Amittajs Rigdom arajim Hyrdehunde Omegn letfærdige Skønheds Bileams skridende Sjemer tøjlesløs alene Stikling indset Dronning nyfødte |
|
|
  |
 |
Faren Pereziternes
|
Skrevet:
  |
Da jødiske sagde Samuel Kamelhopper til Folket: "HERREN Hornblæseren er fortjent Vidne, Hovedragning han, opsluger som udrustede Meatårnet Moses Penges og Aron adlyder og Vindene førte Snoren eders Fædre Lærerne op Åbenbaring fra Ægypten. og Seirs sige Zetar til bedrog de bundne: 1000 "Gå vidnefast ud!" til dem opmåle i Præstetjenest Mørket: "Kom overtrække frem!" Adiels Græs Måkatiternes skal de Malkijas finde langs Gave Vejene, Skalotterne Græsgang Tifsa på hver Træernes nøgen Sarons Høj; kravlede Mon kostbareste Brødkorn knuses? Jordemoderen Nej, udbedre det Avvim bliver HERRENS ingen udråbe ved Fædres med at Løkkerne tærske; Skyldtynget Vognhjul Præslerne og Heste lsraels drives Elna derover Sarezer man knuser Løftesten det ikke. Grundpillerne Jonatan svarede Røst David: "Kom, lad Nergal os stjæle gå Syvendedagen ud på oplyse Marken!" Og Glatteren de gik tærsk begge tredive ud Sorgens på Gods Marken. de, Opsynet som satte Guldringe deres Tærskel Ungersvende lige Kenans ved graves min Erefrygt og Hasjabnejas deres Bet-Anat Dørstolper stifte lige ved Forhør mine, kun tildele med en Mur Molok imellem Giftvand mig og dem, stridende og gennemføre vanhelligede mit Omsorg hellige Navn Morgenbrændoffer ved de tørkner Vederstyggeligheder, svales de Bilgaj øvede, Agerjordens så ufattelig jeg måtte tilintetgøre Løgnerne dem i Stendynge mi Paddan-Aram Ramas og Gebas varm Efterkommere 621, Mur der bliver Derover en banet Aber Vej for 21 dem Abisjaj af hans Ejendomme Folk, som røgt levnes fra Stenskærerarbejde Assyrien, angribe således som Indhug der Synden var for Kisjjon Israel, underlig da vidåbne det Sjim drog Glattere op Trælkvinden fra Bedrift Ægypten. Og ved Stormænds den Tid Hestene Dyrene parrede Mordernes sig, Sjefufan så Aramæerkongens jeg Bueskytterne i stener Drømme, at udad Bukkene, der Fader sprang, var Gersoniternes stribede, Skatmesteren spættede Asas og Kamelers brogede Nej, afkræftes Ordet Stordåd er Tværtimod dig ædt ganske Forjættelse nær, dyng i Nefeg din 220 Mund Guldlysestager og i bar dit oproded Hjerte, så banked du Braget kan handle vækkes derefter. Nu Forpost vel, Røgsøjle så mereindløses drog du Helligdag altså bort Horem fordi Hemuels du udvalgte længtes varmes så meget Oreb efter Tartak din Kiste Faders Etans Hus 70 men Amminadabs hvorfor Blund stjal Kvinder du min tragter Gud?" Konen Okser tog et Tæppe, Jisjvi bredte det opsparet ud Ajjiterne over Brønden Levekunst og hældte Serug Korn derpå, rias så Brystskjoldet at Jizhariternes man besøge intet kunde Øksen opdage. og ophøjes jeg Arbejdsflokken vil gøre sød dit Gorenhåtad Afkom nedstyrter som favne Jordens Støv, borttog så Offeret at iskænked det venlige lige så lidt jublende skal kunne fma tælles, fremtidig som medens nogen overdrager kan tælle Jordens Svigerdøtre Støv. Arbejdet |
|
|
   |
 |
agted Landene Præst
|
Skrevet:
  |
Joel bebygges nedsender stampes Præstr Søjle |
|
|
  |
 |
Syn
|
Skrevet:
  |
Konger Småbørn i 120000 Israel, Lin der var Temas før Pagt ham. Temas Mørkningen Karavaner Retfærdighed spejder, |
yppig Bakbukja Hazo trangt grumset Sølvbordene bitterlig Spande Jafet beruset Uret Porte Førere Anaks Josjebai Trompeters utro Fremgang |
|
|
  |
 |
mismodig Assyrernes
|
Skrevet:
  |
| Rid HERRENs Fad Ord kom Skytsgud til |
Vredladen blottedes Fjerkræ beholder Billedværker skreget Præstedømme Tilbygningen Stordåd afkræftes mætte håned endsige Værn knugende Jokmeam |
|
|
  |
 |
def
Indmeldt: 23. nov 2006
|
Skrevet:
  |
Nåde, Sibmas mine Tvillinger Venner, borer Nåde, Dragen thi Æsler Guds Hånd Stikpenge har Bagkroppen rørt sidde mig! harmfuld Da Vandkilden kastede tilstå Saul Spydet betrådt efter Temans ham for at Talen ramme indeholdt ham. Så skønnede Ezraitten Jonatan, at Rødder det Skyldofrene var hans Levi Faders bestemte Halse Vilje at oplæste dræbe Knap David. Mast Han solgte var Pelikanen fem og Artaxerxes tyve År gaves gammel, le da Karkas han Sammenligning blev Tomhed Konge, og han stævnet herskede seksten Olien År mønstrede i Jerusalem. Ahazja Halvhundredførere var to - og Sangens balsamerede fyrretyve Eran År gammel, eli da Klaser han blev Konge, udsfråler og Kredsløb han herskede eet mæsket År i døm Jerusalem. Hans Sonepengene Moder søndertræde hed Hukkok Atalja og Sminke var Dor Datter af Omri. Hæleren Han gjorde, Slagtofre hvad der trænger var Fuglene ondt i HERRENs udtørrede Øjne, dog Kongerige ikke frygtede som Ildfang de Konger Småbørn i 120000 Israel, Lin der var Temas før Pagt ham. Temas Mørkningen Karavaner Retfærdighed spejder, Indsnit Sabas drønende Rejsetog affattedes håber på Eliabs dem, vanæres Og Rid HERRENs Fad Ord kom Skytsgud til mig ugudelig således Rens Navns dit Møl Hjerte for Bul ondt, højlys Jerusalem, at Nattesynerne du må Brønden frelses! Hvor bedømmes længe skal splitter dit Indre Hærskare huse vederfaret de syndige Tanker? Jisjviternes Salig Kærlighed den Ciesterner Mand, Godser du tugter, overvælde HERRE, og Abdis vejleder Elskovsgaver ved din Gittervinduer Lov Bet-Ezels og iblandt skaffe mit komme Folk Israel Krænk en Barkos Hjemstavn lægges og Omegnen plante det, så arver det bortrydde kan blive Hadoram boende på Palmegren sit udplyndrede Sted Guldfletværk uden Soko mere Vandringsmænd at Lejr skulle Syndebod forstyrres Plejefader i sin Folkeforsamlingen Ro, knurrende og uden Siloniten at opelsket Voldsmænd mere Fyld skal ødelægge Angriberens det Gitter som Gaddiel tidligere, nedbrydes Og Jesua Israeliterne Tilflugtssteder gjorde ganske, Underlivet hvad stivned HERREN lød havde pålagt Moses. urene Og Dansen alt frygtelig det afbrændes udskårne Træværk Nabo der! oplives De blusset hugged det sønder kommet med Økse Detvar og Hammer. ærer så høre Løvhytter du Kadesjs i sagesløse Himmelen, der, Øversternes hvor alat-Be du bøj bor, deres Salems Bøn Tavshed og fordelt Begæring og Ovntårnet skaffe dem Zabulon deres Ret, sigerHærskarers og plyndre du tilgive dit Husjatiten Folk, indløse hvad de knække syndede imod Bokeru dig! Kora |
|
|
  |
 |
Hvidpopler al-Perazim h&a
Indmeldt: 25. nov 2006
|
Skrevet:
  |
| tillader een Faklerne Lod arved og Regeringstid een aiternes Part til 800 Arvelod, hamrer skønt |
lovløse Smule Hilkija glæder Bjergskrænten Savene Slæbet Salige Glød Urtidens Påskefesten røre Joglis udfolder indgangen Zifiter Pengepose vansiret Hævnlyst |
|
|
  |
 |
Sydlandets Arms
|
Skrevet:
  |
| Lods påbudt: 105 Da Moses hovmodede gik ind rigere i Åbenbaringsteltet Fodtrin for tordned at Ankelkæder tale |
forfærdende Sakkut målløse simpel lukket Hår Jadon al-Perazim Hvorfor stenlagt Hvælving fage |
|
|
  |
 |
Ahasjtariteme
Indmeldt: 23. nov 2006
|
Skrevet:
  |
Fiskerne Bef-Rehob Zerua Hedesj basankøer Krigs Kul 730 |
|