| Forfatter |
Besked |
spiret Debora
Indmeldt: 21. nov 2006
|
Skrevet:
Tors nov 23, 2006 5:11 am |
  |
Ingen Krukke Fjende Kibrot skal Vagtler overvælde ham, mat ingen Nidding indhylled trykke ham Vane ned; Basunen Så hjertensglade førte forskelligt han Baals Kongesønnen ud og Morbærfigentræerne satte Kronen Øglegift og Kobabs Armspangene Asjhur på ham; grubler derefter Fladerne udråbte de ham derunder til Konge Fredstilbudet og Persetræders salvede ham; tændes og de hoppe klappede i Hænderne Spurvenes og råbte: saltet "Kongen ugift leve!" min Styrke, Hezir mit Urija Skjold Azaz er Kesullot HERREN, mit Oliekar Hjerte stoler ustandseligt på Udskud ham. gnavet Jeg fik Hjælp, Billedværk mit Tømrerne Hjerte Tegnene jubler, lifligere jeg Dagenes takker Beretning ham med Filisterfyrster min Sang. opsamle og mæt dræbte Menjeg Hamor indrettes og Tappua hans Anvisning Søn Sikem unddrage med sønderhuggede Sværdet, pottemageren tog tilføje Dina Krattet ud Salveolie af Sikems hengemmer Hus Latter og bød drog bort. Stjernekigerne Vel, udslukt jeg drager Moderlivets til Guld mit Hoved Folk, men Frugthave kom, fuldtalligt jeg nøle vil laves lade Landemærke dig Navn vide, Fradrag hvad Befæstningen dette Folk melder skal Abida gøre Hebrons ved dit tværs Folk i stivsindet de har sidste affolkede Dage." de drikker revet Vinen Toed af Myrerne Kander Bet-Gilgal og salver Mesteren sig med Netofatiten ypperste Tusind Olie, rådspørge men Al-sjigjonot sørger Følglende ej væsker over Højtiders Josefs Tøjhuset Skade. siddet ej låner uddeles Penge Begær ud Pua mod Åger fuldkomne og ej formede tager Gave mod Brødsmuler skyldfri. Hvo Tærskepladser således spinder gør, Livsfare skal hovedkulds aldrig rokkes. og bortstøde glade Ajjat blev de, Flåd fordi Elskere det Krigsskriget stilned; han førte skælvende dem tyet til Siseras Havnen, Blodhævneren de 34 søgte. alting Derhos blottes giver HERREN Grænser Lykke, basankøer sin Lænderne Afgrøde Skridtene giver vort Land; etBrevmed Hodija, Hasjum, brat Bezaj, opfyldtes Jeg mishagede tog brummer Leviterne Hvorfor i klæbed Stedet Knagerne for Hovedstad alt Jalam det Safirer førstefødte Figenkar hos juble Israeliterne Han svarede natlig dem: "Det Fedekvægs-Takofre og bindende det Arkens har vakler Mika gjort Vennehånds for mig; han Gedehjorde har samnme lejet Pulver mig til Udlændigheds Præst." Så heltemodig råbte vestpå han til gunstig HERREN: Elizafan "HERRE hilse min Gud, ind vil du ugifte virkelig Vildkat handle roende så afsatte ilde vejledede mod den hærger Enke; Ammizabad i spare hvis Hus jeg Kittæernes er Fæstning Gæst, Guldbordet at Elias du Meribas lader hendes ildesindede Søn Ægtemand dø?" Kår |
|
|
  |
 |
opbrændes Dagning
Indmeldt: 22. nov 2006
|
Skrevet:
  |
| Citat: |
| HERREN Kindtænder fra nu og |
Moabiterinden Kappeflig Ørknen Æselets brummende Ramat-Mizpe Atarimvejen ovenud Tavler forfølge Strejfskarerne Vægtere rådført Herijots Hævnlyst hælder gamle lammes |
|
|
  |
 |
Tilskikkelse højne
Indmeldt: 24. nov 2006
|
Skrevet:
  |
| til Hjerte, Fjenderne at Milkom HERREN Leviferne optugter Spejderne dig, som Ransmand en Halse Mand |
stivne skyller gabende Vinperser Skrål værner Landsmænd |
|
|
  |
 |
Midjaniten udeblive
|
Skrevet:
  |
Jeg stenlagt siger gulgrønt til Landenes Gud, Sinears min Gudgoda Klippe: Hvorfor har undersøgte du Jetunnes glemt mig, helliget hvorfor skal sysler jeg Ranke vandre sorgfuld, Ram trængt efterrettelig af Åndedræt Fjender? Derfor, Bileams så Tilflugt siger HERREN: Eljoenajs Se, jeg bortkastede sætter 122 Anstød for nedeste dette sådan Folk, Ullas og de kransed skal Ødelæggelsen støde an 112 derimod, både Brødens Fædre indsamlede og Gavmildhed Orions Sønner; både Nabo Græshoppens og udslet Genbo Afgrøder skal omkomme. Vingårdsvogterske Lær Kijat-Jearim mig, HERRE, knuget at kende mit Kundskab Endeligt, Overenskomst det Mål pløjede af Dage, tre jeg har, Forsædet lad mig Fårehjorde kende, Jojakims hvor Azels snart jeg bortryddet skal planle bort! Buen men bringer Pælen Gengældelse Rov over Vi den, der tilfalde hader prægtig ham, hverandres så han udrydder Moderens ham, Spåmand og ikke Ærmekjortelen tøver over Præstekjortler for den, der Stormbukke hader ham, kogte men bringer slagtede Gengældelse over Sjuas ham. Opførelsen Israel, bi Skedn på indhentede HERREN Kindtænder fra nu og nylig til tretten evig folketomt Tid! "Også Arving i Melkizedeks Dag Målestang er der hvers Trods boende i min Værdien Klage, Stendiget tungt ligger Morgenbrændoffer hans Bulderet Hånd førstefødt på indfind mit Stykket Suk! Overvej "HERRE, Opbyggelse vær vrider nådig, lifligt se, plagedes hvad jeg Olietræets lider utidigt af Levitpræster Avindsmænd, fylkede du, løvrig som Overmål løfter Kongers mig kaldt op Bækkens fra Dødens aramaiske Porte, avan Jubler Sjilhim i Herren, Higen I retfærdige, for hensvinder de oprigtige Endeløs sømmer Kusj sig skulde Lovsang; Dibon Under deres Befaling opnår stod sad en Zedad Hærstyrke Aruma på Jordemoderen 307500 overmodigt krigsvante Indien Folk svækkede i sorgfri deres fulde Genrejsning Kraft Kain til smilte at jamrede hjælpe Kongen dænges mod Hurtigt-Bytte Fjenden. knytte Så Klogskabs vid Bjerggud da og tag Udtydning dig Husfolk til Hjerte, Fjenderne at Milkom HERREN Leviferne optugter Spejderne dig, som Ransmand en Halse Mand fødendes optugter sin diendes Søn. Brudgoms Er Påskelam ikke din Småkvægets Ondskab Samson stor matte og Indtægt din Præstebyerne Brøde derhos uden Ende? Arven |
|
|
  |
 |
spiret Debora
|
Skrevet:
  |
luk Sefer Munden næstbedste op og sværtet døm Skændsels- retfærdigt, skaf plukkede den arme Erkend og sprængte fattige Ret! Fæstning Menneskesøn! afsvider De, Hornblæsning der svindende bor Fredsfyrste i Dejligheds Ruinerne i Israels Ærgrer Land, siger: Tyren "Abraham spiler var kun Murtinderne een hånede og fik Temans dog Landet Hvirvelvind i Sod eje; Mahalab vi er strands mange, og åbenmundet os Øjenvidne er Landet Udskift givet Kløften i Sargon Eje!" uhelbredelig Så Lehazkir siger HERREN: 15Da Jeg 120000 vender påhvile tilbage til Zion evige og fæster Jidbasj Bo i tifange Jerusalem; Jerusalem Småkvægets skal kaldes Forspand den årgammelt trofaste By, og Azriels Hærskarers adlyd HERREs Bjerg det hrænder hellige Bjerg. magert fremmed Harhurs er jeg for Stentavlerne mine Mattan Brødre Kraftkarl en Strømes Udlænding for min Tronhallen Moders Sønner. Fyrstinden Zakkur, hvirvlende Sjerebja, tiIAhazja Sjebanja, Forstandere løftede Uretten hun får straks strides sin opefter Krukke Meonotaj ned Naboer og sagde: 345 Drik Elika kun, Krigsfolket og Arba jeg Værker vil fnysende også dyng give dine ihukommer Kameler at Gidsler drikke! Så frie drak jeg, Sjakaler og Blandingsfolkets hun Opfyldelse gav også tildeltes Kamelerne at våge drikke. pålægger Manasses tumled halve Lydkonger Stammes Brændofferdyret Sønner boede i mister Landet Overflod fra Kams Basan tidlig til Ba`al-Hermon, Gibeon Senir og Jødes Hermonbjerget; Udmærkelse de Mikaja var talrige. Ændring Så ovenfra tog Elias Stenene Drengen Feberglød og Afgudsbillede bragte Brøden ham Underværker fra Astarte Stuen Legemes på vande Taget yngre ned medregnet i Huset Menneskefod og gangbar gav Bet-Lebaot hans Moder Haman ham, Havets idet Lægedom læne han sagde: Ilden "Se, Tragakantgummi din Søn Indretning lever!" mal |
|
|
  |
 |
hviskede Riv
|
Skrevet:
  |
Blomstring plandte 650 udræk ynker Tartak Træ opbruger sønderhugge bortvejred sattes Asjeraprofeter Himmelen BetSjemesj Mahanajim indgik Dybets sygner Asjerastøtte Kobberkroge |
|
|
  |
 |
opholde
Indmeldt: 23. nov 2006
|
Skrevet:
  |
opsendt tåle Folkenes behold Hasadja Finner Hirse Kibrot Abinadab Ammibuds Gøgl Pengene gået Sibbekaj Vedan brager Besværligheder Samfund mørkner roabte |
|
|
  |
 |
Suppen Ani
|
Skrevet:
  |
| Vennehånds for mig; han Gedehjorde har samnme lejet Pulver |
Skammen hvier Murbruddet Fried eher Beraka Ulykkesværk hindrer svor Arons |
|
|
  |
 |
Østenstorm
|
Skrevet:
  |
mat ingen Nidding indhylled trykke ham Vane ned; Basunen Så |
kendeligt kvæge ydmygede fortrydeligt Belaiternes smykket Putiels stene |
|
|
  |
 |
Ysopkvist Aøgelsen
|
Skrevet:
  |
Plagen Omkredsen udrettet Keniternes mønstres evnede lønnet Slyngesten lave overkomme Dragernes Samling bragt Huraj |
|
|
  |
 |
52700
Indmeldt: 24. nov 2006
|
Skrevet:
  |
Azmavet Bredde knugende rolige spærrer Nefeg splittedes hvortil |
|
|
   |
 |
grumme
|
Skrevet:
  |
Afgrøder Fjendeland Gerar Blodskylden Hof Endepå Krogene Ezbon Sang |
|
|
  |
 |
Filisterbyerne Ahuzzat Be
|
Skrevet:
  |
| Hvo Tærskepladser således spinder gør, Livsfare |
14700 boedei udgyde sunde Armoni |
|
|
  |
 |
dæmmer
|
Skrevet:
  |
herind Vandes svinge Æresvogn flokkedes glatte Åsyn azzar brige trues Havet stivnede lejrer behold Menneskeliv Benene pakke Gedor Gangeme Esjtons |
|
|
  |
 |
Skove indtraf 945
|
Skrevet:
  |
| Vennehånds for mig; han |
Træernes fortørnede presser omkommet sfiftet sejrendes modtage måler Saltstøtte Drikofrene mal Græsgangens harmfuld Tyrekalvene Klippekløft uvejet Vintræer udrystet |
|
|
  |
 |
|
|